top of page

Prosperita

A2  Lokální ekonomické prostředí

A2.4

Cestovní ruch

Rozmanitý cestovní ruch opírající se o jedinečnost místních hodnot

Karty opatření ke stažení pro tisk

A2.4.1  
Koncepční a zodpovědný přístup
k udržitelnému rozvoji cestovního ruchu

A2.4.2  
Diverzifikace a kvalita
produktů a služeb

A2.4.3  
Destinační management a marketing

A2.4.4  
Dopravní a veřejná infrastruktura 
pro cestovní ruch

A2.4.5  
Lidské zdroje a vzdělávání
pro cestovní ruch

Nezbytnou podmínkou pro zajištění dalšího udržitelného rozvoje cestovního ruchu
v Karlových Varech bude správně nastavený a jasně směřovaný koncepční a zodpovědný přístup k tomuto odvětví. Město vytvoří v souladu s aktuálními a výhledovými trendy dalšího vývoje ambiciózní dlouhodobou městskou koncepci cestovního ruchu se zaměřením na unikátní postavení Karlových Varů v rámci ČR a se širokou a atraktivní nabídkou produktů a služeb. Naopak příležitostí pro nejbližší období bude příprava
a realizace krátkodobé koncepce, zaměřené především na velmi aktuální zdravotní (postcovidové) pobyty. 


Cílem nové koncepce bude dosažení větší diverzifikace cestovního ruchu a vysoké kvality nabízených produktů a služeb. Město se zaměří především na klientelu z České republiky a z kratších vzdáleností z okolních států, přičemž kromě prioritního segmentu tradičního lázeňského a zdravotního cestovního ruchu bude podporovat i další doplňkové segmenty. Budou více podporovány a využívány atraktivity města ve vazbě na UNESCO a kulturní lázeňskou krajinu. Město bude směřovat nabídku pro turisty synergicky s nabídkou pro místní (kulturní akce, různorodé  aktivity oživující lázeňské území města apod.)
s vědomím, že spokojenost místních obyvatel se přímo odrazí na atmosféře a obrazu města, který se tak stane přidanou hodnotou lákající turisty. Změna vnímání atraktivity města bude tedy podmíněna nutností investic do místních obyvatel. S předpokládanou proměnou klientely se dají očekávat i jiné požadavky na nabídku služeb, a tím i přínosná proměna sortimentu obchodů lázeňského území města, která tak bude blíže i potřebám místních obyvatel.


Cílem destinačního managementu a marketingu bude analýza cílových skupin, segmentace zákazníků, marketingové průzkumy a průběžné testování produktů a služeb
s cílem optimalizovat nabídku služeb cestovního ruchu, dále kvalitní PR, informační
a datová základna, marketing pozitivního obrazu města, podpora destinačního managementu a propagace města za využití možností moderních metod (QR kódy, aplikace, rozšířená realita). Smyslem je sejmout z města nálepku ruské destinace a čistě lázeňského města a prezentovat obraz města i širšího regionu s aktivně budovaným novým příběhem.


Spolu s tím bude zkvalitňována dopravní a veřejná infrastruktura pro cestovní ruch (dopravní infrastruktura, veřejná prostranství, nové atraktivity, další body turistického zájmu mimo vnitřní lázeňské území). Vše opět s cílem sloužit jak návštěvníkům, tak místním, s hledáním průniků a synergií.


V oblasti lidských zdrojů a vzdělávání pro cestovní ruch bude podporováno celoživotní vzdělávání, zkvalitnění vzdělávacích programů odborných škol, bude vytvořen inkubátor nových pracovníků pro lázeňství a zapojovány výsledky vědecko-výzkumných aktivit
do aplikační sféry.

Karta cíle ke stažení pro tisk

Vize bez akce 
je jako snění za bílého dne.

Akce bez vize
je noční můrou.

japonské přísloví

bottom of page