top of page

Prostředí

B2  Doprava

B2.2

Doprava a veřejný prostor

Doprava všech typů 
koncipovaná jako přirozená součást přívětivého
městského prostoru


 

Karty opatření ke stažení pro tisk

B2.2.1  
Koncepční městské řešení komunikací
a parkovišť

B2.2.2  
Zklidňování dopravy a omezení jejích nežádoucích vlivů

B2.2.3  
Pěší a cyklistická doprava

B2.2.4  
Městské mosty a lávky

B2.2.5  
Integrovaný dopravní terminál

Město bude ke všem dopravním stavbám vždy přistupovat komplexně a multioborově,
s cílem zajištění mimořádně kvalitních městských řešení a s důrazem na vyvážení všech urbanistických, architektonických, dopravních, technických, bezpečnostních
a environmentálních aspektů. Mimořádná pozornost bude věnována koncepčnímu městskému řešení komunikací a parkovišť. Rekonstrukce ulic a dalších veřejných prostranství budou vždy realizovány „s přidanou hodnotou“, tedy se zvážením možností zlepšení jejich celkové kvality. Město zajistí koncepční a systémové řešení parkování na celém svém území, včetně jeho organizačního a provozního zabezpečení. Cílem bude ovlivnění chování účastníků dopravy s pozitivním vlivem na městská prostranství včetně upřednostnění parkování na okrajích města a znevýhodnění v jeho centru. Při parkování budou vždy upřednostňováni rezidenti. Na okrajích města budou rozvíjeny parkovací kapacity typu „zaparkuj a jeď“ a ve městě „zaparkuj a jdi“. Vybudován bude komplexní
a přehledný informační a navigační dopravní systém.


Ve městě bude zklidněna doprava a omezeny její nežádoucí účinky. Bude vymístěna zbytná osobní doprava z lázeňského území a optimalizováno její zásobování.
Ve vybraných částech města budou zřizovány dopravně zklidněné zóny. Budou upraveny podmínky pro zásobování pěších zón s cílem bránit nadměrnému dopravnímu zatěžování veřejných prostranství. Budou zavedeny výsady pro bezemisní vozidla, město půjde příkladem v elektrifikaci vlastních vozidel a techniky údržby. Bude budována doprovodná infrastruktura pro bezemisní vozidla.


Základem řešení veřejných prostranství bude preference pěších a cyklistů. Město bude komponované jako dobře prostupné pro pěší a cyklistickou dopravu a bez bariér. Veřejná prostranství budou vybavena prvky podporujícími jejich obytnou funkci a bezpečnost. Budou budovány nové cyklostezky, cyklotrasy a cyklopruhy a další doplňková infrastruktura pro cyklisty, vždy smysluplně, na základě koncepce městské cyklodopravy.


Městské mosty a lávky budou řešeny dle předem zpracovaných koncepcí, rekonstruovaný Chebský most a nově uvažovaný most proti Charkovské ul. budou koncipovány jako „městské mosty“ s mimořádně kvalitním architektonickým i technickým řešením.
U Chebského mostu bude uvažováno o jeho zklidnění. Budou realizovány nové pěší
a cyklistické lávky přes Ohři. Dojde k těsnějšímu propojení dnes odtržených městských částí.


Bude komplexně prověřená idea realizace integrovaného dopravního terminálu se všemi vazbami a dopady. Dopravní terminál bude realizovaný jako integrální součást
a iniciační bod širšího centra města.

Karta cíle ke stažení pro tisk

Vize bez akce 
je jako snění za bílého dne.

Akce bez vize
je noční můrou.

japonské přísloví

bottom of page