top of page

Prosperita

A1  Správa města

A1.3

Image města

Cílená prezentace 
města, budující pozitivní vnímání Karlových Varů

Karty opatření ke stažení pro tisk

A1.3.1  
Marketing a komunikace města

A1.3.2  
Důstojná budova magistrátu

Obraz města bude tvořen jasnou vizí toho, že město se neváže jen na svou historii, ale je tvůrčí, odvážné a orientované na živou a autentickou přítomnost a perspektivní budoucnost. Karlovy Vary budou světové, ale nebudou zapomínat na Čechy a své vlastní obyvatele. 


Základní cílové skupiny pro marketingovou a komunikační strategii jsou tři: občané města, turisté a „noví osadníci“. Při její tvorbě a aktualizaci bude zohledňován fakt, že image města neutváří jen budovy a veřejná prostranství a historické atraktivity, ale také lidé ve městě žijící a formující jeho atmosféru a ducha. Předpokladem tvorby dobrého obrazu města je pasportizace přírodních, historických a kulturních atraktivit, společenských i sportovních aktivit, příležitostí pro práci, osobní rozvoj i rodinný život.


Městské instituce se budou zabývat soustavným, uživatelsky přívětivým a přehledným informováním občanů o městských záměrech a postupech a vizualizací dat o městě. Komunikace bude obousměrná.


Marketingová strategie vůči turistům bude reagovat na diverzifikaci produktů a služeb cestovního ruchu a lázeňství a strategického cílení místních aktérů tohoto segmentu ekonomiky na nové trhy. 


Marketing a komunikace města bude také důležitým nástrojem motivace „nových osadníků“ pro to, aby se ve městě usadili a stali se jeho součástí. Trend odchodu lidí
z velkých měst do menších a také změny ve způsobech práce, které to umožňují, jsou pro Karlovy Vary strategickou příležitostí ke zvrácení negativního trendu úbytku obyvatel
a k získání cenných kompetencí, znalostí a dovedností na území města. Karlovy Vary
v konkurenci jiných měst obdobné velikosti mají šanci obstát. Mají a budou mít co nabídnout. 


Digitalizační trend správních agend povede ke změnám požadavků na funkce
a architektonické řešení administrativních budov. V reakci na tyto potřeby a trendy by měl být připraven návrh nového koncepčního řešení budovy magistrátu a plán útlumu
či transformace stávajících budov. Východiskem bude definice úřadu 21. století. Ta bude zohledněna v kvalitním architektonickém návrhu nové budovy, případně přestavby budov stávajících. Dobře navržené sídlo magistrátu se silnou městotvornou rolí
a potenciálem společenského centra, ve kterém se propojují správní funkce s občanskou vybaveností, je vlajkovou lodí „města s novým příběhem“. Přibližuje úřad občanům
a svým architektonickým, technickým a technologickým řešením reagujíc na aktuální trendy ukazuje směr a inspiruje. Tímto má nezanedbatelný vliv na utváření obrazu města respektujícího tradici, s pokorou, avšak odvážně hledícího do budoucna.

Karta cíle ke stažení pro tisk

Vize bez akce 
je jako snění za bílého dne.

Akce bez vize
je noční můrou.

japonské přísloví

bottom of page